حمل و نقل در آنتاليا

براي ايجاد متني مفيد

حمل و نقل در آنتاليا

۱۱ بازديد

آنتاليا يكي از معروف‌ترين شهرهاي ساحلي تركيه است كه در جنوب غربي كشور و كنار درياي مديترانه جا خوش كرده است. اين شهر كه به سبب ساحل، تفريحات ساحلي و البته طبيعت دلربايش معروف شده، عنوان ساحل فيروزه‌اي تركيه را يدك مي‌كشد. احتمالا مي‌دانيد تركيه از جمله كشورهايي‌ست كه در دو قاره آسيا و اروپا قرار گرفته است. البته اگر بخواهيم موقعيت جغرافيايي آنتاليا را دقيق‌تر نگاه كنيم؛ متوجه مي‌شويم اين شهر زيبا در بخش آسيايي تركيه جا خوش كرده است. بد نيست بدانيد آنتاليا شهر وسيعي است كه مساحت آن در حدود ۱۴۱۷ كيلومتر مربع ارزيابي مي‌شود و جمعيتي برابر با ۱ ميليون ۲۰۰ هزار نفر دارد كه آن را به پنجمين شهر پرجمعيت تركيه بدل مي‌كند.

آنتاليا به عنوان يكي از توريستي ترين شهرهاي كشور تركيه كه سالانه ميزبان بيش از 12 ميليون گردشگر از سراسر دنياست از سيستم حمل و نقل عمومي خوبي برخوردار است. در شهر آنتاليا مترو وجود ندارد ولي براي رفتن به نقاط مختلف اين شهر مي توانيد از وسايل گوناگوني چون اتوبوس, تراموا, دلموش و تاكسي استفاده كنيد. در اين مطلب قصد داريم كمي بيشتر در خصوص راه هاي حمل و نقل شهر آنتاليا و البته بليط هاي الكترونيكي موسوم به آنتاليا كارت كه براي استفاده از اين وسايل بايد تهيه كرد توضيح دهيم. اگر قصد سفر به آنتالياي زيبا را داريد بهتر است قبل از رفتن اطلاعات لازم را در مورد نحوه رفت و آمد در شهر داشته باشيد. پس با ما همراه شويد.

اتوبوس 

اتوبوس بهترين وسيله ي نقليه براي گشت و گذار در شهر آنتاليا به شمار مي رود. مي توان گفت كه به وسيله اتوبوس مي توان به تمامي محله هاي شهر آنتاليا و بسياري از مناطق اطراف شهرش سفر كرد. پايگاه اتوبوسراني آنتاليا درست در مركز شهر قرار دارد و همين موضوع كار را آسان كرده و يافتنش را براي گردشگران خارجي آسان تر. اتوبوسهاي آنتاليا مسافرانشان را به تمامي مراكز ديدني آنتاليا مي رسانند و تمامي اتوبوسها داراي شماره هاي خاصي هستند كه با شماره هاي مندرج در ايستگاه هاي اتوبوس مطابقت دارد. به عبارت ديگر اگر روي اتوبوسي عبارت B1 نوشته شده باشد، در تمامي ايستگاه هايي كه رويشان B1 است مي ايستد.

دلموش

يكي از وسايل نقليه محبوب اهالي آنتاليا براي رفت و آمد در شهر دلموش ها هستند. ميني ون يا ميني بوس هايي كه در اكثر نقاط شهر مي توان آنها را ديد و گزينه اي مناسب براي تردد در آنتاليا محسوب مي شوند. كرايه دلموش ها را بايد به صورت نقدي پرداخت كرد, همچنين بايد در همان هنگام سوار شدن به دلموش ها كرايه را پرداخت كنيد. حمل و نقل با اين وسيله نقليه از نظر هزينه ها هم بسيار مناسب است و دلموش به خوبي توانسته جاي خود را در ميان مسافران شهر آنتاليا هم باز كنند. از اين وسيله مي توانيد براي رفتن به مسيرهاي اطراف شهر هم استفاده كنيد.

تاكسي

يكي از مهمترين وسايل حمل و نقل عمومي در آنتاليا، تاكسي است. اگر قصد داريد مسافت طولاني را در آنتاليا بپيماييد بهتر است كه از تاكسي استفاده كنيد. قبل از اين كه سوار تاكسي بشويد، حتما با راننده مذاكره كرده و مبلغ كرايه را مشخص كنيد. براي محاسبه كرايه براي مسيرهايي كه دور نيستند و در داخل شهر هستند، به طور معمول از تاكسي متر استفاده مي كنند؛ از ساعت 12 شب تا 6 صبح نيز كرايه ها با نرخ شبانه محسوب مي شود و 50 درصد افزايش دارد.

حمل و نقل در آنتاليا

تراموا

تراموا يكي ديگر از وسايل نقليه در آنتاليا است با اين تفاوت كه مسير تراموا بسيار محدود است. تراموا يك خط دارد و دو تراموا كه يكي در مسير رفت است و ديگري در مسير برگشت. مسير تراموا از بيشتر جاذبه هاي اصلي شهر مي گذرد. موزه آنتاليا يكي از اين جاذبه ها است كه تراموا از آن مي گذرد به همين خاطر تراموا يكي از بهترين وسايل نقليه براي گردشگران است. آنها مي توانند با تراموا به جاذبه هاي گردشگري در آنتاليا بروند.  تراموا هر نيم ساعت حركت مي كند و بسيار ارزان است.

آنتاليا كارت

آنتاليا كارت همان كارت استفاده از وسايل نقليه عمومي در آنتاليا است. شما مي‌توانيد با اين كارت كرايه خود را به راحتي حساب كنيد. حتي اگر امكان پرداخت نقدي در وسيله‌اي وجود داشته باشد، استفاده از آنتاليا كارت هزينه شماره را كمتر مي‌كند و در كرايه به شما تخفيف مي‌دهد. شما هم مي‌توانيد اين كارت‌ها را آنلاين بخريد و هم با مراجعه حضوري به باجه‌هاي فروش، آن‌ها تهيه كنيد. در اين آدرس مي‌توانيد هم از محل‌هاي فروش اين كارت مطلع شويد و هم اطلاعات بيشتري كه در مورد اين كارت مي‌خواهيد را به دست آورديد. نگران شارژ اين كارت بليت هم نباشيد كه هم در همان باجه هم با دستگاه خودپرداز امكان شارژ اين بليت را خواهيد داشت.

چطور از فرودگاه آنتاليا به مركز شهر برويم؟

فرودگاه آنتاليا با مركز اين شهر فاصله‌اي ۱۴ كيلومتري دارد و براي طي اين مسافت مي‌توانيد از راه‌هاي زير استفاده كنيد.

سرويس فرودگاه: سرويس‌هاي فرودگاه هر روز از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ فعاليت دارند و هر يك ساعت مسافران را به سمت مركز شهر مي‌برند. البته سرويس‌هاي فرودگاه آنتاليا دو سرويس زودهنگام هم در ساعت ۴:۳۰ و ۵:۳۰ صبح دارند. كرايه اين اتوبوس‌ها ۱۲ لير است.

اتوبوس: اگر مي‌خواهيد با هزينه كمتري به آنتاليا برويد، مي‌شود از خط‌هاي اتوبوس ۶۰۰ و ۸۰۰ استفاده كنيد. خط ۶۰۰ شما را به ترمينال اتوبوس آنتاليا مي‌برد و مقصد نهايي خط ۸۰۰ منطقه لاراست. اتوبوس خط ۶۰۰ هر نيم ساعت يك بار و اتوبوس خط ۸۰۰ هر دو ساعت يك بار حركت مي‌كنند. كرايه اين اتوبوس‌ها ۳.۶ لير است.

حمل و نقل در آنتاليا

تاكسي: كرايه تاكسي‌هاي فرودگاه آنتاليا بسته به مسافت متفاوت است. كرايه تاكسي از فرودگاه به مركز شهر در حدود ۴۰ تا ۵۰ لير مي‌شود.

شركت ناب هاوس با دارا بودن سابقه فراوان در زمينه خريد ملك در آنتاليا مفتخر است تا خدمات درخور شايسته براي شما هموطنان عزيز فراهم نمايد. اگر شما قصد خريد ملك در آنتاليا را داريد كارشناسان ما آماده ارائه مشاره رايگان خدمت شما عزيزان هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.